Utolsó kommentek:

mandygabor · http://www.geocities.ws/mandygabor/magyar.htm 2019.05.29. 10:31:57

@Celtic: Nem. Kiderült, hogy szinte egész Európa félreértette a választások tétjét. Úgy szavaztak, mintha a saját parlamentjükről lenne szó. (Valaki így kommentálta: "EP-választás helyett voltr 28 országos választás".) Az MSZP sem hangsúlyozta eléggé (pedig megpróbálták), hogy az egész lakosság érdekében kívánnak befolyást gyakorolni az EU-ra. A DK-t pedig csak Dobrev Klára népszerűsége nyomta fel, miközben a párt főhadiszállásán már "Gyur-csány-ferit" éltették. Mindez egészen másként zajlott volna le, ha egy közös ellenzéki listára lehet szavazni (mondjuk, "Demokratikus Európa" néven), és Jávor Benedek, Dobrev Klára, Szél Bernadett, Donáth Anna is ezen a listán szerepel. Ezt elszúrták. Elszúrtuk.

Bejegyzés: Rossz vicc

Celtic 2019.05.28. 15:36:45

" Kovács Gergő helyében én az MSZP-PM szövetséget ajánlanám a híveimnek, mivel nekik van a legtöbb esélyük, hogy megállítsák a demokratikus Európa szétzilálására törekvő Orbánt."

Egen, kiderult most is. Ja, bocs, nyilvan csak azert kaptak ennyit, mert Gergo nem ajanlotta oket.

Bejegyzés: Rossz vicc

Sátán meg a Jocó 2016.12.16. 13:08:55

Hát igen, SOSEM az a Magasztos LIberális Haladó Eszme a hibás, hanem ez a mucsafasiszta nép, aki "régi beidegződései miatt" még mindig jobban szeret magához hasonló arcokat látni, még mindig szívesebben vendégeli meg a szomszáádasszonyt, mint a Föld túloldaláról jött Kunta Kintét.

Hiába rugdossuk, verjük pofán, köpjük le (szánalmas) kultúráját, szokásait, hiába dörgöljük a képükbe hogy harmadikos gyerekük legjobb padtársa a még alig szőrös 17éve kis Kolompár Csubakka, és nem értik, miért a világ legnagyobb gondja a transzgender vécék jelenlétek minden utcasarkon.

MINDIG a mucsafasisztákkal van a gond, kár, hogy nem lehet őket csak úgy kiirtani, a Haladás nevében! :(((

Bejegyzés: Vége Soros György álmának?

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2012.09.26. 09:57:26

Alapvetően egyetértek a cikk mondanivalójával, de a történeti ismeretekkel kapcsolatban azért lenne pár észrevételem.
Az 1948-as háború, és "az öt arab ország támadta meg Izraelt" toposz nem történelmi valóság, pusztán egy meglehetősen kreatív és jól sikerült propaganda-szlogen, tekintve, hogy a zsidó csapatok Izrael állam kikiáltásának idején éppen a harmadik, az ENSZ felosztási határozat szerint arab területnek számító területek elfoglalására irányuló offenzíva közepén voltak, ekkor már kb 200 000 ember elüldözése, és 40 km előrenyomulás után.

(tudom, hogy némileg rossz-ízű a párhuzam, de ez kb olyan, mintha a németek Sztálingrádtól számítanák a második vh kitörését, amikor a SZU, az USA és a britek váratlanul rájuk támadtak.)

Egyébként az arabok elüldözése nem ekkor kezdődött, hanem éppen a 1948-as események során üldözték el az arabok (nem csak parasztok, hanem a városlakók) többségét is.

Bejegyzés: Az izraeli nagykövet és a baltás gyilkos

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.09.25. 22:28:59

Nézzük a cikk kulcsfogalmait.

Törzsi gondolkodás
Törzsi gondolkodásúak vagyunk, igen. ez nagyrészben az emberekben rejlő agresszió számlájára írható, amely genetikailag belénk van huzalozva. az agresszió egyébként az élővilág egyik mozgató ereje. Életbenmaradásért folytatott küzdelem, szaporodásért folytatott küzdelem.
a parazita küzdelme a gazdatesttel. A vadász küzdelme a prédával. Ezek tűnnek az evolúció mozgatórugóinak: hogyan próbálják ezen kapcsolatok részesei (jellemzően különböző fajok) kicselezni, kijátszani egymást.

a világban lévő konfliktusok, és azok tanulságai
Ez is az emberi agresszió számlájára írható. Mivel a világ nagyjából 300 év óta tapasztalja a viszonylagos jólét előnyeit (amikor valós esélyed van, hogy megérd pl. a 60 éves kort, és ne 8 évesen halj meg pl. tüdőgyulladásban, amely az antibiotikumok előtt halálos betegség volt), ezért az ember úgy gondolkozik, mint nagyjából 30-40 ezer éve a barlangokban. Szűkös erőforrások, minél több a vagyonod, annál jobb, hatalom, siker mindenek előtt való hajszája, az alfahím, főnök, király, milliomos stb. szerepére való vágyódás. Ez is törvényszerű.

A keresztény Istenről
a keresztény vallás elfogadja az Ószövetséget, de ugyanakkor azt tanítja, hogy Isten személye Omnipotens, Omniszciens, és Omnibenevolens. Mindenható, mindentudó, és "minden-jóakaratú" (csak így tudom lefordítani:)

Ezek nyilván kizárttá teszik, hogy "büntetésből" Isten bármit is cselekedjen.

Ennél fogva a keresztény Istenfogalom és a zsidó istenfogalom között feloldhatatlan ellentmondás keletkezik. innentől fogva az özönvizet meg szodoma-gomorrát nem lehet a keresztény isten nyakába varrni.

De nézzünk távolabb. A természet mit mond neked? csak úgy céltalanul kialakult az egész a semmiből, vagy van oka, célja, iránya?

Én úgy gondolom egyébként, hogy minden ami létezik ebben a világban, annak van oka. Az univerzum létezik, és jelenlegi ismereteink szerint (Big-bang elmélet) kezdete is volt.

semmilyen kezdet sem történik magától, minden kezdetnek van egy oka.
Tehát az univerzum létezésének is van egy oka. Ezt az okot én Istennek hívom.
Innentől fogva részletkérdés, hogy melyik vallás istenét fogadjuk el.

néhány tárgyszerű tévedés:
"A keresztények
külön története Jézus kálváriájával kezdődik."

A keresztények története Jézus születésével kezdődik, tanításával folytatódik, és kereszthalálával végződik, ami persze egyben egy új kezdet is.

"De közülünk ki
ítélte volna az elsőszülött fiát kínhalálra csak azért, hogy
megválthassa az emberiség bűneit?"

retorika ("szónoki kérdés"), és nem érvelés, amit előadtál ebben a mondatban. ahhoz hogy igaz legyen az állítás, igaznak kell lennie, hogy az ember egzisztenciálisan és lényegében _egyenlő_ Istennel. Ez pedig nyilvánvalóan hamis állítás, ugye?

tehát buktad az utána következő "humanista" siránkozás relavanciáját is.
Istent -amennyiben valóban létezik- mi alapján ítéljük meg _emberi_mércével_? Alapvető ateista hiba, hogy eredendően a saját vonatkoztatási rendszeredet próbálod ráerőszakolni egy másik (esetünkben: vallási) rendszerre.

Csak közlöm pusztán tájékoztatásul, hogy a keresztény teológiában a Fiú egylényegű az Atyával ("született de nem teremtmény, az Atyával egylényegű"), tehát nem a saját fiát, hanem saját magát áldozta fel. (lásd még ezen témában a Szentháromság fogalmát.)

Nagy hiba valamit úgy kritizálni, hogy full nem ismered.

Kár hogy a sekélyes, ateista populizmus rögtön az elején odabasz az egyébként jól felépített cikknek.
Ha valaha is hiteles humanista akarsz lenni, akkor ezt a színvonalat sürgősen el kéne felejteni. ugyanaz a "törzsi" színvonal, amit annyira kritizálni próbálsz.

Nagy kár, mert igenis érdemes, érdekes és értelmes lenne ezekről a dolgokról normálisan, érzelmi hisztériától mentesen beszélgetni.

Bejegyzés: Az izraeli nagykövet és a baltás gyilkos

kzoltana 2012.06.17. 12:34:08

Közben meg Kósa Lajost megint kifütyülték egy kicsit. Rendőrök is voltak.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2464_a_kiraly_beszede

Bejegyzés: Horthy-szobor, Kádár-szobor

mandygabor · http://www.geocities.ws/mandygabor/magyar.htm 2012.05.28. 09:16:51

Áder Jánosról: Nem lehet elfelejteni azt az aggodalmaskodó arckifejezést, amellyel Áder átszavazással vádolta meg azokat a "vakondokat" a Sólyom László államfővé választásának első fordulója után, akikről maga is tudta, hogy a Fidesz utasítására cselekedtek (megtévesztés céljával, hogy az MSZP ne vonja vissza a matematikailag is esélytelen Szili Katalin jelölését). Számomra ezt jelenti Áder János. De tudom, hogy változnak az idők, és változhatnak az emberek is. Olvastam Hruscsovnak az SZKP XIX. kongresszusán elmondott, Sztálint magasztaló hozzászólását. Aztán jött a XX. kongresszus és a sztálintalanítás. Áderből ezt nem nézem ki. És fenntartom, hogy ahogy fokozatosan érlelődik egy erős elnöki hatalom, egy elnöki kormányzás koncepciója, a Fidesz esetleges veresége esetén nem Áder lesz ez az erős államfő. Mert elképzelhetetlen, hogy Orbán Viktor visszacsússzon egy ellenzéki párt elnöki tisztségébe, amikor államelnök is lehet.

Bejegyzés: Orbán Viktor nem lehet ellenzékben

tisztakéz · http://netes.8x.hu/ 2012.04.13. 11:57:00

Legyen az anyósom, ő neki úgyis sokat jár a szája!!!! Feleslegesen!!!

Bejegyzés: Elnök-kereső

leponex 2012.04.01. 08:53:45

"Nem hergelni akarom az olvasót. Józanul végiggondoltam a perspektívánkat."
Lószart, mama! - mondhatnám kölcsönvéve Ferenc testvérünk bájosan hétköznapi kifakadását:)

De legyen, csináljunk úgy, mintha tényleg 'elemzés' meg 'perspektíva' lenne e primitív sablonnokkal teli csacska posztban.
Nos:
"Az én forgatókönyvem azzal számol, hogy a Fidesz egyre inkább jobbra tolódik, és a végén beleolvad a Jobbikba. "
Lehet-é ilyen komplett szamárságot olvasván józanságról beszélni?

Én elfogadom, hogy neked van ilyen forgatókönyved, hajlandó leszel akkor 2014-ben visszatérni erre a konkrét víziódra?
****
De mennyire komolyan lehet venni a hitlerezést egy teljesen súlytalanná vált hivatásos rettegő Debreczeni Jóska , most éppen Ferenc testvérünk udvari költőjének Orbán gyerekkoráról hallott történetekből levont tudományos következtetései alapján?

Vagy a Bukás - nagyon szellemes, poénos, és eddig is rengeteg politikusra átírt verziója - , megfejelve az egykulcsos atomkatasztrófával neked tényleg komolyan mond valamit a mai magyar valóságról?

Majd képes vagy a vagyonát külföldre mentő Csányi bankelnököt követően a koncentrációs táborba hurcolt német nagytőkésekről megemlékezni.
Ja, és persze ezzel nem hergelni akarod az olvasót! :))

Szerintem nem is tudnád, hiszen Te magad is nagyokat röhögsz ezen.
Útálod Orbánékat, és a magad módján igyekszel megtenni bármit, ha azt véled, tehetsz ellenük valamit.
Nincs ezzel semmi baj, egy kétharmados többségű hatalommal szemben különösen fontos lenne a komoly, megalapozott kritika, de a mértéktartás teljes hiánya láthatóan kontraproduktív.
Lenin elvtársatok szellemesen fogalmazott az egykori (és a mindenkori) médiamunkásairól: ' a hasznos idióták' gyülekezetéről.

De hát ahogy gondoljátok, tegyétek amit tudtok. :))

Bejegyzés: Van benne rendszer

kzoltana 2012.03.31. 16:34:16

Tegnap járta Nagyváradon. Liberális román ismerőseim csak mosolyogtak, de a szélsőjobbos románok egyenes térdüket csapva röhögtek azon, hogy nekünk milyen elnökünk van.

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1979_schmitt_sajto
Holnap is hasonlóan a koszos napra ébredünk, mint tegnap?

Bejegyzés: Schmitt Pál mint nemzeti ügy

mandygabor · http://www.geocities.ws/mandygabor/magyar.htm 2012.03.31. 16:20:17

@leponex: Sztálin, Hitler, Mussolini mind a rendkivüli akaratuknak köszönhették a karrierüket. (Hitlernek külön segített a gazdasági világválság, amely ugyan már épp véget ért, de a német emberek még nem érezték a megkönnyebbülést.) Orbán is ilyen rendkívüli akaratú ember. Olvassátok el Debreczeni József könyvét, amelyben szó esik Orbán gyerekkoráról. Nem viseli el a vereséget. Ennek már tanui lehettünk 2002-ben. Most vág vissza, úgy, hogy kő kövön nem marad. Érdekes megnézni a Bukást vagy A bunkert - Hitler utolsó napjairól. Az volt a véleménye, hogy úgy kell a németeknek, a nép megérdemli a teljes pusztulást, hiszen nem volt képes követni őt. Gondoljátok, hogy Orbán túl sokat keseregne az ország és a szegény emberek sorsán? Úgy kell nekünk. Hiába kaptunk 1 kulcsos adót, nem éltünk vele megfelelően. És ha ő nem mond le (alkati okokból nem tud), akkor ki lenne alkalmas a mamelukjai közül, hogy megmondja neki az igazságot? Az olyan üzletemberek, mint Csányi Sándor, könnyen külföldre menthetik a vagyonukat - de rájuk ugyanúgy nem hallgatna Orbán, mint ahogy a német nagytőkések közül is néhányan a koncentrációt táborban végezték.

Nem hergelni akarom az olvasót. Józanul végiggondoltam a perspektívánkat. Ezt láttam a leginkább valószerűnek. Mér jó fél éve minden elemzés azzal fejeződik be, hogy kockázatos Orbán játszmája, de még sem lehet, hogy hagyja összeomlani az országot. Lehet. Mert ha az ország össze is omlik, az ő hatalma tovább él, az pedig csak a lakosság fanatizálásán múlik, hogy mennyire leszünk büszkék a nemzeti önállóságunkra. A németek büszkék voltak, az oroszok büszkék voltak (a grúzok még mindig büszkék Sztálinra), és Szálasi nyilasai is élvezték, hogy végre érvényt szerezhetnek az "igazi magyarok" akaratának. Ha a Jobbik már most EU-s zászlót éget, ha az egész világ elleni támadást "békemenet" támogatja, akkor a fanatizálás már elkezdődött.

Bejegyzés: Van benne rendszer

mandygabor · http://www.geocities.ws/mandygabor/magyar.htm 2012.03.31. 16:06:35

@tarackos: Ki legitimizálta Észak-Koreát? Jó, eredetileg a Kínai Népköztársaság támogatta. De ki legitimizálja most? Vagy ki legitimizálja a távol-keleti volt szovjet köztársaságokat? Fütyülnek rá, hogy legitimizálva vannak-e, vagy sem. A diktátoroknak nem a külföld elismerése kell, hanem a belföldi korlátlan hatalom. Ezt Orbán Viktor megszerezte, és most keményen a markában tartja.

Bejegyzés: Van benne rendszer

leponex 2012.03.26. 12:05:45

No nézzük a kötcseit is, jóval a választások előttről:

"A legutóbbi időkig valóban ez a duális erőtér jellemezte a magyar politikai viszonyokat. Napjainkra azonban megszűnni látszik a rendszer dualitása, s egy centrális politikai erőtér van kialakulóban, ami egyrészt a jobboldali konjunktúrának, másrészt a mi megerősödésünknek köszönhető. Hogy így néz-e majd ki ez a politikai erőtér a választásokat követően is, azt nem tudom, csak szeretném, ha így nézne ki. Annyi azonban bizonyos: megvan a reális lehetősége annak, hogy a magyar politika következő tizenöt-húsz évét ne a duális erőtér határozza meg, amely állandó értékvitákkal, megosztó, kicsinyes és fölösleges társadalmi következményeket generál. Ehelyett huzamosan létrejön egy nagy kormányzó párt, egy centrális politikai erőtér, amely képes lesz arra, hogy a nemzeti ügyeket megfogalmazza - és ezt nem állandó vitában teszi, hanem a maga természetességével képviseli."

- Tehát nem Orbán hozza létre, és még a magyar jobboldal is csak részben járul hozzá.
Orbán meghökkentően pontosan, mondhatni magabiztosan értékelte a helyzetet a választások előtt, és az alkotmányozó kétharmad kialakulásának bizonytalanságát is jól mérte fel, hiszen tényleg kevésen múlott.

- A 'te forgatókönyved' - már megbocsáss, ha saját szavaidat használom én is - valóban az elmebaj szimptómáit viseli magán, bár én azt vélem, inkább csak a hergelés, a jól ismert 'bérrettegtetés' a célod, nyilván Te sem gondolod komolyan:

"A nemzeti-rasszista retorika máris teszi a dolgát, százezrek érzik úgy, hogy "nem leszünk gyarmat". Ez a retorika a jövőben addig erősödhet, hogy az ország lakosságának döntő része is a hatása alá kerül. Aki pedig nem veszi be ezt, azt elviszi a Gestapo meg az NKVD. A halálbüntetés tilalma is EU-s béklyó. Majd lesz egy pedofil eset, amire hivatkozva újra bevezetjük a halálbüntetést. Ha ez nem következik be, akkor ott vannak az eltűrt jobboldali-fasiszta szabadcsapatok, akik majd elvégzik a piszkos munkát."

Lányos zavarodban a végén tényleg össze-vissza beszélsz, persze csak a poén kedvéért:

"Széchenyi Döblingben végezte, de még most is őt tekintjük a legnagyobb magyarnak. Tessék mondani, megvan még az a szanatórium?"

Mert akkor szerinted Orbán mégis a második legnagyobb magyar lenne?
Azért ez túlzás még egy ilyen lelkes fantól is, mint Te vagy, de van benne ráció az elmúlt hatvanakárhány évre visszatekintve.
:)

Bejegyzés: Van benne rendszer

leponex 2012.03.26. 11:50:05

No lássuk a kontextust:)

"Megismételte, hogy beteges hazudozónak tartja a kormányfőt, hozzátéve: sokat gondolkodott azon, szabad-e ezt mondania, azzal árt-e többet az országnak, ha kimondja, vagy ha hallgat. Miután a miniszterelnök nem kért elnézés, hanem erényt próbál faragni, s újabb és újabb hazugságokkal tetézi mondatait, ezek után választott parlamenti képviselőként az a kötelessége, hogy az emberekhez fordul, s azt mondja, a miniszterelnök egy beteges hazudozó - közölte. Kifejtette: ennél csak rosszabbat mondhatott volna. Hangsúlyozta: nincs benne indulat, harci düh, egyszerűen ez a helyzet - mondta. Utalva a miniszterelnök-jelölti vitára közölte: saját bőrén érezte hogy egy "hazugsággörgeteg hogyan gurul át az emberen".

Így vagy úgy ennek véget kell vetni, meg kell állítani, hogy az országot ellepje a beteges hazudozás - mondta."

Szerintem higgadt, visszafogott, pontos fogalmazás ez, és ha Ferenc testvérünk mostani fellépéseit nézed, tényleg egy összeomlás előtti állapotban lévő 'politikust' láthatsz, akinél kezd elszakadni a cérna, látván hogy a vágyott támogatás töredéke sem fog összejönni.
De ahogy gondolod.

Bejegyzés: Van benne rendszer

samuelfisher 2012.03.25. 23:36:00

Ez most komoly volt, vagy parodizálni akartad az ellenzék legostobább, legkönnyebben berettegtethető híveit amolyan modorosblog stílusban? Gondolom az előző, de inkább olyan, mintha az utóbbi lenne.

Bejegyzés: Van benne rendszer

tarackos 2012.03.24. 12:57:46

Lehet vmi benne de egy dolgot ne felejtsünk el. Minden kormányt legitimálnia kell a külföldnek, nem véletlenül kezdi a ME külföldi turnéval a ciklust. Kizárt, hogy egy ilyen rendszert az EU, USA legitimálna azzal meg nem sokra megyünk ha banánköztársaságok ismernek el minket.

Viktor kísérlete kudarcra van ítélve. Persze sodródhat jobbra -sztem is ez van- de a közvélemény kutatások nem azt igazolják vissza, hogy vevők erre a zemberek. Van egy másfél millás tömeg aki fanatizálható. Ma ez már nagyon jól látszik, de a többinek szerencsére nem kell. A többiek kezében a döntés, nekik kell fölülemelkedni magukon és kiszorítani a parlamentből a másfél milla politikai képviseletét. Más megoldás nincs.

Bejegyzés: Van benne rendszer

piefke 2012.03.24. 12:37:14

Hitler nem a Ruhr-, hanem a demilitarizált Rajna-vidéket szállta meg (1936. márciusában). A Ruhr-vidék a nevezett területtől északra található, ld.: de.wikipedia.org/wiki/Ruhrgebiet

Diktatúrát pedig egy kicsi, nyilvánvalóan külkapcsolatokra utalt országban csupán hathatós külső támogatással lehetne kiépíteni tartósan. Kérdéses, hogy egy efféle játszmában Oroszország mennyire lenne-lehetne partnere Orbánnak - hiszen közös határa sincs a két országnak.

Orbán rendszerének jelenlegi látszólagos stabilitását nem más adja, mint az, hogy még nem létezik sem szervezett, céltudatos ellenzéke, sem pedig azt vezetni képes határozott, képességek tekintetében Orbánt meghaladó vezető.

Bejegyzés: Van benne rendszer
süti beállítások módosítása